LAURIE ANDERSON

14.6.2007
Vstupenky v cenových kategoriích 1350, 1150, 950, 750, 550 a 200 Kč v prodeji v síti Ticketpro, online na www.ticketpro.cz a telefonicky na callcentru 296 333 333. Vstupenky si můžete zakoupit také jako E-Ticket – vstupenku, kterou si vytisknete sami! Laurie Anderson je zásadní postavou multimediální rockové avantgardy. V New Yorku působící zpěvačka, houslistka, skladatelka, navíc ovládající řadu dalších nástrojů, původně studovala dějiny umění, pracovala jako herečka a výtvarnice. Na svých performancích kombinuje hudbu, řeč, pantomimu, film, výtvarné umění a diapozitivy. Hudebně je ovlivněna i minimalismem, jazzem a diskem. V květnu 1981 má první velký singlový hit s nahrávkou O´Superman. První samostatné album „Big Science“ (1982) bylo i relativně komerčně úspěšné, po něm však částečně ustupuje do pozadí. Album „Home Of The Brave“ (1986) obsahuje skladby Williama Borroughse, Billa Laswella a Nilea Rodgerse. Album „Bright Red“ (1994) produkoval Brian Eno. Anderson často píše pro film a v několika z nich i sama vystupovala. Málokdo by za habitem této drobné, rozcuchané, šarmantní a vtipné paní hledal největší hvězdu multimediálních spektáklů na newyorské a posléze světové scéně. Od doby, kdy v prostoru umělecké skupiny The Kitchen hledala hranice zvuku, uplynulo moře času. S novými projekty si Laurie dává na čas, umí se koncentrovat celá léta, než obnaží nějaký kousek v premiéře, která pak ale stojí za to. Její sedmihodinové dílo United States bylo kritiky označeno jako opera budoucnosti. Na zatím poslední studiové nahrávce nechala mnohdy pro ni klíčovou elektroniku a projektory v kůlně, a nový projekt postavila spíše na lidech a nástrojích. Výsledek pak napovídá, jaký že to je rozdíl mezi hysterickou nervozitou a tvůrčím neklidem. Hosté, jako např. kytarista Bill Frisell, bubeník Joey Baron, Minu Cineli nebo saxofonista Chris Speed, obstarávají atmosféru komorního jazzu, zatímco zvukoví experti Hall Willner a Van Dyke Parks aranžují desku do nezaměnitelné elegické, elegantně temné podoby. Tedy žádné multimediální scénické okouzlení klasikem obsese Melvillem, jako tomu bylo dva roky předtím v Songs And Stories Of Moby Dick. Laurie Anderson na svém zatím posledním albu nabízí skrze neuvěřitelně přitažlivou hudbu svůj pohled na osamocení, skepsi, ultimativní lidskou nepoučitelnost, zlo a to vše v temně krásných písních. A protagonistka, přes veškerou exkluzivitu své tvorby, není rukojmím a majetkem skupinek vrtošivých intelektuálů a snobských černokněžníků. Pro všechny, kteří toto dítě bolestného New Yorku (v minulosti žijící např. s Lou Reedem) doposud ignorovali, je album Life On A String skvělou příležitostí vstoupit do jeho záhadného a popovým molochem nevybrakovaného světa.