EXPO: České regiony lákají turisty v národním pavilonu EXPO 2010

14. červenec 2010, 0:00
EXPO: České regiony lákají turisty v národním pavilonu EXPO 2010
Na deset dní ovládnou multimediální halu českého pavilonu na EXPO 2010 v Šanghaji kraje České republiky. Společná prezentace se v režii CzechTourismu odehraje v období od 12. do 21. července a hostům nabídne i ochutnávku regionálních specialit a pokrmů: výběru jihomoravských vín, piv Radegast a Zlatopramen, Staré myslivecké či Pardubických perníčků. V trvalé nabídce české restaurace na EXPO 2010 je pak například i Becherovka či Budějovický Budvar, které již v Číně své distributory mají. „Chceme návštěvníkům národního pavilonu ukázat, že Česká republika je velmi rozmanitá země a že každý ze čtrnácti regionů má co nabídnout i těm nejnáročnějším turistům,“ říká zastupující ředitel agentury CzechTourism Pavel Kosař, který deset dní českých regionů na EXPO zahajuje. Čínští turisté představují podle údajů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur nejrychleji rostoucí zahraniční klientelu. Loni jich do Česka přijelo na 62.000, a zatímco počet návštěvníků z Německa vlivem ekonomické krize poklesl, Číňanů přijíždí stále víc a mají i stále větší kupní sílu. „Očekáváme, že letos zájem o Českou republiku ještě stoupne,“ odhaduje ředitel CzechTourism Čína Jiří Vávra, „v národním pavilonu chceme ukázat, že Česko není jen Praha a že se vyplatí navštívit i další regiony.“ Vrcholným dnem českých a moravských regionů bude 17. červenec, kdy se na pódiu Evropského náměstí vystřídá folklórní hudba, české písničky 30. let a moderní kombinace klasické a beatové hudby. Celodenní program bude provázet kvízová soutěž, při níž budou diváci odpovídat na otázky spojené s Českou republikou. Nejaktivnější regiony se pak v prostorách českého pavilonu představí i vlastními programy a v delegacích pěti krajů do Šanghaje dorazí kromě několika hejtmanů a radních také zástupci regionálních hospodářských komor a podnikatelé. „Česká účast na EXPO 2010 má na rozdíl od těch historických výrazný ekonomický akcent,“ připomíná Jiří F. Potužník, manažer marketingu a komunikace, „jsme samozřejmě rádi, že kromě našich partnerů využívají prostory v našem pavilonu určené pro obchodní jednání i další subjekty.“ Během prvních dvou měsíců se v multimediální hale a meeting roomu českého pavilonu vystřídalo se svou prezentací již sedm firem.