Při stejné předpokládané výši investic tak vyrobí o polovinu více projektů než v roce předchozím. Do jejich realizace plánuje investovat více než jednu miliardu korun.
„Česká televize se neustále vyvíjí. Na jedné straně sleduje současné trendy na celosvětovém televizním trhu a snaží se to nejlepší z nich absorbovat i do své původní tvorby, na straně druhé navazuje na vlastní tradici a aktualizuje ji tak, aby odpovídala soudobým nárokům,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Když jsme před dvěma lety zaváděli systém tvůrčích producentských skupin, věděli jsme, že zásadně měníme způsob, jakým se do té doby v České televizi o původní tvorbě přemýšlelo. Byl to náročný úkol, ale úspěchy, kterých některé naše nové projekty nyní dosahují u diváků, kritiků i porot mezinárodních festivalů, jsou pro nás jasným důkazem toho, že jde o změnu, která České televizi prospívá.“
V roce 2013 schválila programová rada České televize čtyři sta padesát tři nových projektů. Vedle hrané tvorby spadá čtyřicet procent z nich do žánru dokumentaristiky, zásadně se také zvýšily investice na poli dětských pořadů. Jejich počet se oproti roku 2012 navýšil čtyřnásobně. Stejně tak se Česká televize daleko intenzivněji věnuje také projektům zaměřeným na kulturní a umělecká témata.