39. Letní filmová škola Uherské Hradiště začne v pátek 26. července první projekcí od 14.30 hodin a skončí v sobotu 3. srpna poslední projekcí v 11.00 hodin. Každý z devíti dnů nabídne pozoruhodný filmový i doprovodný program včetně exkluzivních událostí. Právě na LFŠ bude poprvé uveden dokument Josefa Abrháma ml. Hoteliér, zachycující setkání legend českého filmu a zakladatelů Činoherního klubu. Někteří protagonisté se premiéry osobně zúčastní.
Režisér Josef Abrhám ml. téměř dva roky sledoval realizaci nápadu Jana Kačera, který se po více než čtyřiceti letech rozhodl znovu nastudovat legendární inscenaci Činoherního klubu Hodinový hoteliér, jejímž autorem je Pavel Landovský se svou ženou. Myšlenka režiséra Jana Kačera nebyla motivována touhou vyprodat hlediště a zaujmout kritiku, ale snahou vrátit do života Pavla Landovského, legendu českého divadla. Před kamerou se při této příležitosti sešla opravdu výjimečná společnost – hned několik zakladatelů původního Činoherního klubu druhé poloviny šedesátých let: Jan Kačer, Pavel Landovský, Vladimír Pucholt, Josef Abrhám, Nina Divíšková, Jiří Krejčík a Libuše Šafránková.
Bohatý na mimořádné zážitky bude také doprovodný program 39. Letní filmové školy Uherské Hradiště, který reaguje na filmové projekce (výstava fotografií Vojtěcha Jasného či výstava k hollywoodské sekci s názvem Souhvězdí Hollywoodu), ale zároveň představí přehlídky tvorby výrazných osobností výtvarného umění a fotografie (Petr Nikl, Karel Cudlín a další).
Výstava Lette Valeska – Souhvězdí Hollywoodu bude k vidění od 26. 7. do 30. 8. v kině Hvězda na náměstí Míru. Unikátní kolekce portrétů hollywoodských hvězd studiové éry je dílem fotografky, která ve 30. letech uprchla z Německa. V roce 1938 doputovala i s manželem a dcerou do Kalifornie, kde její fotografie dětí zaujaly manželku slavného producenta Davida Selznicka a ta ji požádala, aby fotograficky zachytila den ze života jejích vlastních potomků. Snímky udělaly na Selznicka takový dojem, že Valesku najal, aby fotografovala hollywoodské hvězdy. Lette Valeska nepracovala v ateliéru, ale své objekty zachycovala jako živé lidi, především v jejich vlastním prostředí a často v kruhu rodiny.