„Letošní Malá inventura byla výjimečná svým rozsahem. Program byl oproti minulým rokům dvojnásobný. Díky nové festivalové sekci PRALIN se nám podařilo prohloubit spolupráci se zahraničím, propojili jsme pražskou a berlínskou divadelní scénu. Ze sedmnácti zemí světa se do Prahy sjelo sto padesát hostů,“ říká umělecký ředitel festivalu Petr Pola.
Malá inventura každoročně přináší to nejlepší z nového divadla nejen veřejnosti, ale i divadelním profesionálům. „Snažíme se propojovat divadelníky a promotéry, inspirovat je ke spolupráci,“ říká Pola. „Letos měla velký úspěch především sekce Nová krev na scéně, která představuje začínající umělce a studenty. Velký zájem byl o Šírání čirého jasného dne Niny Jacques, Zápisky z volných chvil Anny Klimešové nebo horor na motivy klasické pohádky o Jeníčkovi a Mařence režisérky Rufiny Bázlové s názvem J+M. Tato představení snad brzy vyrazí i do regionálních divadel,“ říká Pola.
„I když Malá inventura skončila, spousta nového začíná. V rámci programu pro divadelní profesionály, se začaly rodit zajímavé spolupráce: to je také důležitý úkol festivalu,“ dodává ředitelka Malé inventury Adriana Světlíková.
U diváků pak nejvíce bodoval Petr Nikl s poetickou „laserovou show“ Žlutá tma. Úspěch měla také myslivecká romance Lov v podání souboru Bratři v tricku a Holektiv nebo Pravda o 17. listopadu uměleckého seskupení 11:55.
Ze sekce Tažní ptáci (tedy těch, kteří nemají stálé zázemí) byl asi největší zájem o dětské představení Poutníci po hvězdách autorky Hany Strejčkové či o po deseti letech obnovené představení Rain Dance souboru Handa Gote.
Bohatý program letos nabídl také dvě desítky akcí doprovodného programu, včetně dětských výtvarných dílen pod vedením scénografky Marianny Stránské.